Maandag, 6 oktober 2014

Maandag, 6 oktober 2014

Licata 5

Kwart over zeven. Ben er net uit, de zon komt op, het wordt een zonnige dag volgens mij, geen wolkje te zien. 14.00 uur. Wat een drukke oggend zeg. We hebben het bootje aan dek gehesen en schoongemaakt, daar waren wij wel een paar uurtjes mee bezig! Tussendoor kwam Cees kijken of ie al kon helpen met het omdraaien van de boot. Het was windstil op dat moment, dus dat ging geheel van een leien dakje. Te 11.00 uur zijn we koffie gaan drinken op de “Beau”, met boterkoek, had Ann gebakken. Heel gezellig. We hadden het over wat er allemaal nog gedaan moest worden. Cees wil mij ook helpen de Solenoid oftewel het relais van de ankerlier aan te sluiten. Ik moet eerst een manier zien te vinden om het ding voorin te bevestigen.

De koffie was lekker en de boterkoek ook

De koffie was lekker en de boterkoek ook

Daarna zijn we teruggefietst. Ingeborg is verder gegaan met wassen en puzzelen en ik ben verder gegaan met het goed leggen van de boot, landvasten losser, mooringlijnen aanhalen, de loopplank beter installeren, de luchtpomp van de rubberboot schoonmaken want daar had ik een keer de gootsteen mee leeggezogen in plaats van doorgeblazen, etc. Lunsen. Internetten, noodzakelijke dingetjes via de e-mail. Ik ben alweer moe, echt moe en het is warm. De steigermannen zijn hard aan het werk om nog een steiger te leggen, zodat wij een golfbreker voor ons hebben!

Golfbrekertje!

Golfbrekertje!

19.45 uur. Ik ben vanmiddag op bed gaan liggen, kijken of ik een middagdutje kon doen zoals het een gepensioneerde betaamt. Nee dus maar ik hield het wel zeker een uur vol. Daarna heb ik nadat Ingeborg de kastjes in de voorpunt had uitgeruimd, naar de mogelijkheden van het installeren van een solenoid gekeken. Cees kwam nog een keertje langs om kleding die Hanny had geleend terug te brengen. Volgens hem kan die solenoid zo wel, als alle kabels maar aangesloten kunnen worden. Ingeborg is hard aan het reorganiseren gegaan, achter in de hondekooien, we blijven de zooi heen en weer gooien. Saves eten we bieten, worstjes, aardappelen, eitje; spullen opmaken, zie je. Ingeborg zit naar een film te kijken en ik ga een stukkie schrijven en dan is de avond weer om. Te 19.30 uur is het hartstikke donker. Te 22.15 uur gaan we naar bed. Het was een vermoeiende, doch fijne dag.

Dit bericht werd geplaatst in Logboek. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie